четвъртък, 20 февруари 2020 г.

Педагогическа ситуация в трета група



"Голямата муха Жужа и нейните приключения"
Гостуват родители и учители на децата от група "Пинокио". На тях ще представим умения за работа с интерактивна дъска. Опитът ни е малък, но с желание ще натрупаме толкова, колкото ни е необходимо, за да се справим с това предизвикателство. В началното  училище вече ще се чувстваме по-сигурни, по-знаещи, по-можещи.  


ОН „Математика“ 

Образователни цели :

Броене до 7. Разбиране на количественото значение на числата до 7.
 Моделиране на количества. Изграждане на алгоритмична поредица с геометрични фигури. Ориентиране в квадратна мрежа.
Очаквани резултати :  Брои до седем в прав ред. Определя броя на обекти до 7 и ги свързва със
съответната цифра на числото. Ориентира се в двумерното пространство (по
план, в квадратна мрежа, лабиринт)

1     Игра за емоционална нагласа 


"И днес и в утрешния ден
   в игрите ти бъди с мен.                
Усмивка светла ми дари
добър приятел ми бъди."

Първа история – Запознанство и първи препятствия.
Живяла едно време една голяма муха.Тя се казвала Жужа.Била толкова горда с големината си , че започнала да се мисли за нещо по-различно от обикновените мухи. Често им се присмивала:
-          Аз съм по-голяма, по-умна. Всичко си знам.Мога да броя  и да сравнявам.



Упражнения за установяване и  сравнянане на коричества.Работа с геометрични фигури. 





По същото време някъде далече джунглата живяло едно малко слонче.То било толкова малко, че хоботчето му се влачело по земята. Чула Жужа за малкото слонче и започнала да се хвали:
-          Щом съм толкова голяма муха, значи съм по-голяма от едно толкова малко слонче.
Решила Жужа да намери слончето, за да се увери, че е по-голяма от него.
Започнала да се стяга за път.




Упражнения за броене до 7.
 
 


Рисуване на геометрична алгоритмична поредица. „Довършете герданчето“










И така.Жужа сложила любимия гердан от жълти топчета и тръгнала. Но не знаела накъде да върви, за да намери малкото слонче.Как да  помогнем?
Да  начертаем карта.




                                                "В нашата градина има 7 тикви"
                                     "Защо да бъдат 7 тикви? Нека бъдат 5 круши"











Няма коментари:

Публикуване на коментар