Педагогическа ситуация
ОН"Математика"
Тема: Прибавяне , отнемане
Ядро:Количествени отношения
Образователни задачи: Да познава и използва числата до 5 и техните цифри. Да разпознава събирането и изваждането като практическо прибавяне.
Използваме платформата за онлайн видео уроци и тестове "Уча се ". Решаваме тестовете на всеки урок. Доволни сме, когато резултатите са отлични.


Подреждаме и записваме задачи с катерички и зайчета. Толкова ни е лесно, че започваме сами да измисляме задачи и да си ги решаваме.Изписваме решенията на дъската.
Есенни занимания с природни материали
Започна новата учебна година. Започнахме и с обучението. Говорим за есента и промените, които носи тя.Графичното моделиране от дъската пренасяме на листа. Слушаме есенни звуци и се опитваме да ги имитираме.Рисуваме есенен пейзаж.
Летни упражнения
Превозни средства и улично движение
Разговаряме вече седмица да безопасното поведение на пътя, за превозните средства и светофара. Познаваме вече някои букви и се упражняваме в откриване на мястото им в думи. Справяме се добре и с работата с интерактивната дъска. Колко много и различни задачи вече сме изпробвали. Тази есен ще бъдем най-големи в детската градина.







Лаленце се люлее
народна песен
Лаленце се люлее, Лазаре,
на зелена ливада,
то не било лаленце, Лазаре,
най-ми било детенце.
Очите му – звездици,
лицето му – трендафил.
Както кротко играло,
тъй си сладко заспало.
Майка му го будеше:
„Стани стани детенце,
мило мама момченце,да погледаш лазарки,
как хубаво играят
жълти чехли потропват,
шити поли развяват"
Уважаеми родители, мили деца, приятели на група "Пинокио",
в следващите дни на изолация ще бъдем активни в блога на групата
с адрес : cdgva.blogspot.com
Pinokkio
На pinokkio.valsh@abv.bg можете да ни пишете и изпращате снимки от заниманията ви.
Да си пожелаем успех!
"Еднакви и различни"
педагогическа ситуация
Да назовем еднаквите неща е лесно.Приличаме си по възрастта, по това, че сме момчета. Различаваме се по ръста, по цвета на косата и очите. Различията проучваме и с интервю.Димитър задава въпроси, а Алекс и Андрей отговарят.Така разбираме, че се различават по любими приказни герои, обичат различни сезони, храни.
Ина ни представя други различия - занимания, приказки, филми.
Симеон избира с кого ще го сравняваме.Завърта се и спира пред Бела. Колко лесно - Бела е момиче, Мони - момче.
Разговаряме за различията между другите. Откриваме в картини прилики, изказваме мнение как трябва да се отнасяме към различните от нас.
Работим с "мишката" и свързваме децата с еднакви занимания. Същото упражняваме в книжките.
Хапмаме парченца от различни плодове.Откриваме по вкуса и аромата какви са. И тук се различаваме - за някои от нас ябълката е любима, за други -крушата.Дюлята никой не избра.
Последната игра за тази ситуация - "Открий двойките"Всеки получава карта и търси в кого е другата карта.Никол и Ина вече са открили своята двойка карти.
Данчо и Ради също.Цвети и Мони, Митко и Ивайло. Браво!
Проект "Дървото и ние"
Приказка за дървото - педагогическа ситуация за частите на растението, значението и грижите

Разпознаваме частите на дървото, назоваваме необходимите условия за живот, изброяваме грижите за него. Дървото е ценно, защото ....... - всеки може по нещо да разкаже. Рисуваме дървото и неговата "дреха" през през сезоните. Рисуваме и нуждите за живот - топло слънце, напоителен дъжд и грижовни деца.

Играем подвижна игра "Да полеем дървото"
"Дървото дом на кого е?"
Тази дейност отново е с екологична цел. Изграждане на грижовно отношение към природата е в полза на всички.





Монтесори в детската градина
Благодарим на родителите за участието им в проекта "Монтесори в детската градина". На тях се дължи и срещата за представяне на създадените игри. Без усилието, което те положиха за избор и изработване на игровите материали,тази приятна съвместна дейност нямаше да се случи.
Педагогическа ситуация
Образователно направление: Околен свят
Образователно ядро: Културни и национални ценности
Образователни цели: Възприемане на символичната празнична среда,
свързана с официални чествания
Очаквани резултати: Сравнява предмети, които са част от фолклорната
празнична среда и използва поздрави при употребата им
Педагогическа ситуация
Тема: Четири

Подреждане на колони и отброяване до дадено число.
Броене на количества.

Определяне броя на обекти в групи


Определяне броя на обекти в групи до 4 предмета.Сравняване на групи

Графично моделиране

Занимание по английски език
Есенни игри
Приказки любими
Водещи цели: Пресъздаване на художествена литература
Очаквани резултати: Преразказва кратка приказка.Влиза в роля на познат герой.
Имало едно време ....
Физическа култура
"Да нахраним Щърко"
Национална седмица на четенето
"Ден на книгата"
Книжчице ле, моя
дружке неразделна,
аз не лягам вечер,
без да те погледна.
Творчески дейности
Честит имен ден на Матея!
Свободни занимания в групата след ситуация по математика. Вече сме по-спокойни, работим и се забавляваме.
Първи ден в детската градина
Аз съм Ивайло и днес за първи път съм в детската градина.Плаках за мама, но вече съм спокоен.
Първите ми занимания ...
... първата закуска, ...
... първата игра на двора. Поръсих се с пясък - дано мама не се сърди.
Време стана за обяд.Имам си и приятели от моята група - Симеон и Даная, но нямам време за общуване.
Беше вкусно!
Сладки сънища, Ивайло!
Национална седмица на четенето
Плодове и зеленчуци от различни материали -съвместна дейност с родителите на децата от група "Пинокио"
На 05 и 06 деца и родители дадоха воля на въображението си и работиха много усърдно. Изработените плодове и зеленчуци ще предложат на есенния пазар в двора на детската градина.
В Етнографски възрожденски комплекс "Софроний врачански"
Коледа
Розовата кутия ще " подслони" хартиените мозайки, ...
... а синята - доминото. Благодарим ви, скъпи родители! С вас всичко стана по-лесно и по-бързо.
Цветя от природни материали
Играем и се забавляваме.
На разходка в парка
Разговаряме за есента.
Спираме често, за да наблюдаваме дървета, храсти, треви.
Имаме си есенни листа.Вятърът ще ги разпилее.
А когато утихне, всички листенца падат на земята.
Играем и се радваме на есенното слънце.
Есента е много красива!!!!
Седмица на четенето
Е С Е Н
Една вкусна ситуация
Днес ще си приготвим сандвичи.
Припомняме си правилата за работа в кухня. Ще започнем с приготвяне на пастет от сирене и масло.Г-жа Роза ще ни помага.
Пастетът е готов. Запретваме ръкави и .........
Не е много лесно, но е интересно!
Сами нарязваме краставичка и домат за украса - вкусен и полезен сандвич.
Време е да опитаме.
Много вкусно!!!!
„ С приказките на баба и дядо” - Европейски уроци в детската градина”
Педагогическа ситуация
Тема „Мара Пепеляшка”
Образователно направление „Български език и литература”
Цели:
ü Възприемане на приказка и изграждане на умения за характеризиране на героите в нея.
ü Развиване на умения за пресъздаване на литературни произведения.
ü Откриване от детето на скрити връзки между хората от различни поколения.
ü Затвърдяване на представи за непреходните ценности в живота на човека.
Очаквани резултати:
Детето ...
ü осмисля последователността на епизодите в текста;
ü пресъздава литературен образ чрез влизане в роля;
ü разпознава приказката чрез илюстрация.
Педагогическа технология:
Ø Форма – ЗРС;
Ø Методи :
Предметно-оперативни – разглеждане
Игрово – преобразуващи – влизане в роля, куклени етюди, АДИ
Информационно-познавателни – четене на лит. текст, беседа, демонстрация, упражнение.
Ø Средства
· предмети от бита на българина – хурка, вретено, къделя вълна;
· художествен текст – „Мара Пепеляшка” от А.Каралийчев;
· илюстрации от приказки;
· материали за изобразителна дейност и драматизация.
.
Връзка с други образователни направления – „Изобразително изкуство” , „Игрова култура” , КТБД
Настроението е на ниво - очакваме нещо интересно.
И друга баба ни показва какво се случва след като се изпреде вълната.
Малките внучки помагат с удоволствие , а бабите им разказват приказки.
Приказката е много интересна и за децата , и за възрастните.
Вече работим в групи - ние ще рисуваме илюстрация към приказката.
Настроението е на ниво - очакваме нещо интересно.
Припомняме си от кои приказки са предметите - Дядовата ръкавичка,Неродена мома,Златната ябълка,Спящата красавица , Келчо и царската дъщеря" и още много други приказки.
Научаваме за какво са използвани хурката и вретеното - баба Роза демонстрира завидни умения.
И друга баба ни показва какво се случва след като се изпреде вълната.
Малките внучки помагат с удоволствие , а бабите им разказват приказки.
Днес нашата гостенка ще ни прочете приказката "Мара Пепеляшка". Скъп гост ни е и г-жа Д.Костадинова - старши експерт ПВ при РИО Враца.
Обсъдихме героите, постъпките и характерите им, приликите на нашата приказка с приказката на Шарл Перо "Пепеляшка". Обобщихме, че в европейските приказки също се харесват трудолюбивите, скромни и добри герои.
Вече работим в групи - ние ще рисуваме илюстрация към приказката.
Нашата група ще изработва кукли за театър на маса.
Ние ще направим игра - лото ключ с картинките от три приказки. После ще представим работата си в групите и ще играем - на театър и с новата лото игра.
Група "Пинокио" и тази година ще работи по европейски проекти -
"I am-2".Днес получихме първите поздравителни картички от партньорите.
Няма коментари:
Публикуване на коментар