"Учителят не е учебно помагало, той е живият свидетел на случващото се в света. Неговият разказ, „предметите” и „снимките”, донесени от далечните земи на науките,страстта от преживяното, провокацията, демонстрацията и експериментът правят възможен контакта между въображението на детето и непознатия, далечен свят.“
Това беше преди дни в ситуация по български език, а
днес децата от група "Бамби" приеха много гости - учители от детски заведения и начални училища от гр. Враца и гр. Мездра.Поводът е практиката, която техните учители представиха.
Игрово-познавателна ситуация
на Валерия Мирчева
Учители на групата: ст.учител Валерия Мирчева,
ст.учител Цветанка Каменова
Образователно
направление: „Български език и литература”
Връзка с други
направления : ОН”Игрова култура”,
Тема: „Играя със
звукове, срички и думи”
Цели:
- Стимулиране овладяването и използването на книжовни форми на българския език;
- Практическо овладяване на езиковите средства.
- Обогатяване на игровата компетентност и разширяване възможностите за познавателна активност на децата в играта.
Задачи:
- Осъзнаване на емпирично равнище езиковите и речевите единици – дума, сричка, звук.
- Разширяване уменията за участие в игри с готово съдържание и открити правила и решаване на различни по вид и сложност игрови задачи.
Очаквани резултати:
Детето може да:
-
диференцира всеки звук,
определя звука в думата,
актуализира поредица от думи, трансформира със звуковата форма на думата.
-
саморегулира игровото поведение при спазване на
игровите правила.
Детето има :
-
диференцирани представи за цялото многообразие от игри
и игрови материали;
-
високо ниво на игрова компетентност;
-
обобщени представи за използване на игри от типа
лото-ключ,диск,домино, карти тип „Не се сърди човече”, пъзел и лабиринт –
игрово упражнение.
Презентиране на системата - автодидактични игри и работни листа за усвояване на езиковите единици звук, сричка, дума.
Педагогическата технология следва определени стъпки. Автодидактичните игри са част от тези стъпки.Какви елементи трябва да има всяка игра и как може да се конструира и приложи в практиката изпробвахме в практическата ни дейност.
Няма коментари:
Публикуване на коментар