четвъртък, 15 май 2014 г.

Добра практика

    "Учителят не е учебно помагало, той е живият свидетел на случващото се в света. Неговият разказ, „предметите” и „снимките”, донесени от далечните земи на науките,страстта от преживяното, провокацията, демонстрацията и експериментът правят възможен контакта между въображението на детето и непознатия, далечен свят.“ 









Това беше преди дни  в ситуация по български език, а 
днес децата от група "Бамби"  приеха  много гости - учители от детски заведения и начални училища от гр. Враца и гр. Мездра.Поводът е практиката, която техните учители представиха.


Игрово-познавателна ситуация
на Валерия Мирчева

Учители на групата:      ст.учител Валерия Мирчева,
                                         ст.учител Цветанка Каменова

Образователно направление: „Български език и литература”
Връзка с други направления : ОН”Игрова култура”,
Тема: „Играя със звукове, срички и думи”
Цели:
  • Стимулиране овладяването и използването на книжовни форми на българския език;
  • Практическо овладяване на езиковите средства.
  • Обогатяване на игровата компетентност и разширяване възможностите за познавателна активност на децата в играта.
Задачи:
  • Осъзнаване на емпирично равнище езиковите и речевите единици – дума, сричка, звук.
  • Разширяване уменията за участие в игри с готово съдържание и открити правила и решаване на различни по вид и сложност игрови задачи.
Очаквани резултати:
Детето може да:
-         диференцира всеки звук,  определя  звука в думата, актуализира поредица от думи, трансформира със звуковата форма на думата.
-         саморегулира игровото поведение при спазване на игровите правила.
Детето има :
-         диференцирани представи за цялото многообразие от игри и игрови материали;
-         високо ниво на игрова компетентност;

-         обобщени представи за използване на игри от типа лото-ключ,диск,домино, карти тип „Не се сърди човече”, пъзел и лабиринт – игрово упражнение.






















 Презентиране на системата  - автодидактични игри и работни листа за усвояване на езиковите единици звук, сричка, дума.

 Педагогическата технология следва определени стъпки. Автодидактичните игри са част от тези стъпки.Какви елементи трябва да има всяка игра и как може да се конструира и приложи в практиката изпробвахме в практическата ни дейност.













Няма коментари:

Публикуване на коментар