петък, 13 март 2015 г.

Моят майчин език

На 21 февруари отбелязваме Международния ден на майчиния език.   За втора поредна година в нашата детска градина   се  осъществяват ситуации, посветени на майчиния език и езиковото многообразие по света. 

В група "Мики Маус"

 ОН"БЕЛ" ,ОН"Социален свят"
Педагогическа ситуация  с  цели: Конкретизиране и разширяване представите за различните държави и тяхните народи.Разбиране  и употреба на  думи - названия на национални символи.

Образователни задачи  -  детето  да: 
  • разбира лексикалното значение на думи с които назоваваме символи на България и Европа;
  • се  запознае със символи и на други държави;
  •  включи в активния си речник названия на символи /знаме, герб, столица/

 Децата "пътуваха" из Европа. Запознаха се  с националните символи на страните и чуха езика на всяка от тях. Почувстваха се горди в беседата за писмеността и езика на страните.


           С  дидактичните упражнения децата изпробваха новото знание. 


група "Слънчице"

ОН "БЕЛ" 
Образователни цели: Възприемане и осъзнаване на майчиния език и азбуката като национални ценности.

Задачи: 
  • Да запознаем децата с делото на Кирил и Методий;
  • Да сравнят визуално и слухово българския  език  с други езици;
  • Практическо приложение знанията за езика и буквите чрез АДИ.











група "Пинокио"


ОН "Български език и литература"
Образователни цели:

  • Обогатяване и семантизиране на детския речник- назоваване на предмети, лица, качества, действия.
  •  Образуване на единствено и  множествено число на съществителните имена.
  • Съставяне на прости изречения

Рисувахме букви, разговаряхме за какво са ни и как се образуват думите. Разпознахме някои -" ..и е буквата на мама, моята е д, .." някои букви днес научихме. Подредихме буквите и разбрахме, че в думата всяка буква има важно място.




                             Продължихме с игри. "Нещотърсачи"
 Спираме и откриваме под следите каква дума ни очаква. Назовава ме по картинката.Откриваме и назоваваме думи качества.Конструираме изречения.




Откриваме нещо червено, нещо дървено ....

 Продължаваме с музикална игра - "Кой може тъй..?" - всеки показва глава,нос, лакът, а всички заедно показваме много глави ....... образуваме единствено и множествено число на съществителните имена. 
                              И нова игра - "Открий двойките". 


                Съставяме изречения по картини.Играем с топка "На имена"
         
група "Бамби" 

ОН"БЕЛ" 
Образователни цели:



















Няма коментари:

Публикуване на коментар